چکیده :
ترجمه ماشینی :
این کتاب با ارائه ترجمه جدیدی از فصل معروف چهارم ("خودآگاهی") پدیدارشناسی روح، بینش های گسترده هگلی معاصر را منعکس می کند.
شامل تفاسیر گسترده و همچنین مروری بر استقبال متفکران مهم قرن بیستمی مانند کوژو، هایدگر، سارتر، گادامر، باتای، دلوز، لاکان و هابرماس از آن است.
علاقه به هگل از نظر تاریخی حول محور پدیدارشناسی روح بوده است.
به ویژه فصل چهارم، از جمله «دیالکتیک ارباب-برده» مشهور هگل، بر فیلسوفان، نظریه پردازان سیاسی، روان شناسان اجتماعی، انسان شناسان فرهنگی و نظریه پردازان ادبی به طور یکسان تأثیر گذاشته است.
هگل این فصل را با بحثی تأثیرگذار درباره ماهیت «میل» انسان آغاز کرد و سپس رویارویی فرضی بین دو انسان پیش از جامعه را که درگیر مبارزه مرگ و زندگی برای شناخت هستند، توصیف کرد.
از این مبارزه ای که به هویت خود منجر شد، اشکالی از آگاهی مانند ارباب و برده، رواق گرایی، شک گرایی و آنچه هگل از آن به عنوان «آگاهی ناخشنود» یاد می کرد، پدید آمد که او آن را الگوی مسیحیت اولیه می دانست.
این اشکال آگاهی، به نوبه خود، توسط اشکال دیگر، جامع تر، فراتر رفته اند که در نهایت بالاترین جزئیات زندگی اجتماعی را منعکس می کنند.
انگیزه این تغییرات پویا ناشی از تضادهای دیالکتیکی است که در ابتدایی ترین تصورات ما از شخصیت وجود دارد.
offering a new translation of the famous chapter iv ("self-consciousness") of phenomenology of spirit, this book reflects the far-reaching insights of contemporary hegelian scholarship.
included is extensive commentary as well as a review of its reception by such important twentieth-century thinkers as kojeve, heidegger, sartre, gadamer, bataille, deleuze, lacan, and habermas.
interest in hegel has historically centered around the phenomenology of spirit.
in particular chapter iv, including hegel's celebrated "master-slave dialectic," has influenced philosophers, political theorists, social psychologists, cultural anthropologists, and literary theorists alike.
hegel began this chapter with an influential discussion of the nature of human "desire," and then described a hypothetical encounter between two pre-social human beings who engage in a life-and-death struggle for recognition.
out of this struggle that gave rise to self-identity, emerged such forms of consciousness as master and slave, stoicism, skepticism, and what hegel referred to as "the unhappy consciousness," which he took to be paradigmatic of early christianity.
these forms of consciousness, in turn, are transcended by other, more comprehensive, forms of consciousness that ultimately come to reflect the highest elaborations of societal life.
the impetus for these dynamic changes comes from the dialectical contradictions that inhere within our most basic conceptions of personhood.
نویسنده :
Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Leo Rauch, David Sherman
منبع اصلی :
http://libgen.rs/book/index.php?md5=21C8ED842D8A177FF6BEEA91B3A38450
شابک (isbn):
9780791441572
توضیحات فیزیکی اثر :
244 صفحه .
فهرست مندرجات:
Table of contents :
Title Page......Page 3
©......Page 4
CONTENTS......Page 5
PREFACE AND ACKNOWLEDGMENTS......Page 7
INTRODUCTION by David Sherman......Page 9
PART I......Page 19
PART II......Page 61
PART III......Page 169